În Şcoala de Spital se îmbină redobândirea sănătăţii cu continuarea educaţiei, intervenţia medicală cu cea psihopedagogică, reconstrucţia fizică cu cea psihopedagogică.
Obiective în plan educativ:
prevenirea situaţiilor de deprivare educaţională;
diminuarea riscului de abandon şcolar datorat unei lungi perioade de spitalizare;
parcurgerea perioadei de spitalizare într-un cadru educativ, adaptat nevoilor copilului bolnav.
Obiective în plan psihologic:
creşterea stimei de sine, diminuarea complexelor de inferioritate, autovalorizare;
diminuarea anxietăţii şi a stărilor depresive datorate bolii;
creşterea complianţei la tratament;
creşterea gradului de socializare, relaţionare, stabilirea unor relaţii de prietenie pe fondul preocupărilor commune.
Şcoala de Spital oferă copiilor bolnavi dreptul de a visa, dreptul la educaţie pentru sănătate şi dreptul la şcolarizare în mediul de spital.
Activitatea în sine este un pretext pentru realizarea unor obiective pedagogice cum sunt:
Favorizarea şi optimizarea exprimării orale şi scrise , a imaginaţiei şi a creativităţii, deblocarea inhibiţiilor care se instalează la copilul bolnav, dezvoltarea unei imagini de sine pozitive.